Niewątpliwie znajdujemy się w niepewnych czasach. Każdego z nas frustrują manipulacje, zakazy i coraz to większe, nakładane na nas, obostrzenia. Wiele z naszych planów zostało odłożone „na później”. Od jutra (07.11.20) zmierzamy się z kolejnymi, nowymi wytycznymi. Nowym rozporządzeniem, które zezwala na noclegi w obiektach hotelarskich tylko w celach służbowych, rząd po raz kolejny wprowadził zmiany w podróży i tym samym zadał kolejny cios branży hotelarskiej. Czy tak naprawdę musimy zmieniać swoje plany? Czy służbowo możemy wyjechać, a prywatnie już nie? O co tu chodzi?
Toż to raz kolejny otrzymujemy ogólnik rozporządzania. Trudno podporządkować się rozporządzeniu, jeśli brakuje mu konkretnych wytycznych. Zatem hotelarze zadają sobie te same pytania, przed którymi zostali postawieni klienci mający rezerwacje noclegów. Właściciele hoteli nie wiedzą czy i jak mają weryfikować fakt, że ktoś zarezerwował nocleg w trakcie podróży służbowej. Zrobiliśmy rozeznanie. Uspokajamy – większość z obiektów noclegowych funkcjonuje normalnie. Jeśli planujecie wyjazd – śmiało! Wiele obiektów jest nadal dostępnych jak do tej pory. Jeśli macie już rezerwację i wahacie się czy jest ona aktualna najlepiej skontaktujcie się z obiektem.
Wszystkie obiekty noclegowe są zobligowane do przestrzegania wszystkich wytycznych sanitarnych i rzeczywiście tak jest! Hotelarze dbają o czystość i dezynfekcję obiektów, by chronić zdrowie swoich pracowników i gości. W tej chwili nie mamy informacji, aby obiekty noclegowe wymagały zaświadczeń potwierdzających wyjazd służbowy, a rezerwacje odbywają się zgodnie z planem.
Dbajmy o siebie. Życzymy dużo zdrowia i dużo spokoju! 🙂